Foundation for Sites

Testimonials

Bidfood is een grote leverancier in food en foodproducten voor horeca en instellingen met vestigingen door heel Nederland volgens het Hub en Spoke principe.

Bidfood heeft de voortdurende behoefte om de salesteams verder te ontwikkelen om de uitstekende positie van Bidfood in deze markt verder uit te bouwen. De uitdaging hierin is meer sales en een nog betere klantbinding, zonder de salesteams verder uit te breiden. Dit door meer gebruik te maken van het in de teams aanwezige talent.

JOE ondersteunt hierin en is in 2015 gestart met het opleiden van enkele medewerkers van HR van Deli XL in de TMA methode, zodat de kennis in huis is. Vervolgens is van de salesteams inclusief management het arsenaal aan talenten geïnventariseerd middels de TMA scan. Samen met HR zijn de competenties voor de diverse functies vastgelegd en is het daarbij behorend voorkeursgedrag op 4 niveaus (algemeen, operationeel, tactisch en strategisch) bepaald. De 360 graden feedbackanalyses geven inzicht in hoe dit gedrag in de praktijk getoond wordt. De TMA methode legt de link tussen de ontwikkelbaarheid van competenties  en de vaardigheden in de praktijk. Per medewerker is vervolgens een ontwikkelplan gemaakt op basis van de competenties die daadwerkelijk ontwikkelbaar zijn bij de medeweker. Daardoor wordt er geen geld meer besteed aan matig ontwikkelbare competenties, maar vooral aan doen waar je goed in bent of kunt worden.

Terug naar testimonials